werken in Perth! - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Arielleinaustralie - WaarBenJij.nu werken in Perth! - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Arielleinaustralie - WaarBenJij.nu

werken in Perth!

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Scarborough

From Melbourne to Perth !

De week couchsurfing bij Annie was super! Ik heb hier ook een meisje uit Estland ontmoet; kristina. Met haar heb ik de hele week opgetrokken en naar werk gezocht.

Via gumtree, een website waarop ALLES te vinden is in Australië, van werk tot een auto, of een lift naar Sydney. Ik twijfelde tussen fruitplukken of werken in een restaurant. Veel bedrijven reageerden niet, en voor het fruitplukken moest je alleen 100 dollar betalen om je aan te melden bij de organisatie. Hun plaatsen je dan automatisch op een farm.
Uiteindelijk besloot ik te gaan reageren op baantjes in het westen. Dit zijn baantjes waarbij je accommodatie krijgt omdat je in de middle of nowhere leeft. Dit is wel een goede manier om geld te sparen want je kan het aan niks uitgeven.

Dinsdag werd ik door 1 bedrijf gebeld wanneer ik kon beginnen. Ik vertelde dat ik in Melbourne was dus dat ik z.s.m. naar Perth kon vliegen maar dat ik wel verzekerd was van de baan. Dit was zo, wat nogal snel ging ineens, en ik boekte vervolgens mijn vlucht naar Perth.
Totaal niet gepland dat ik überhaupt naar Perth zou gaan dit jaar en ja, rondreizen en backpacken is nogal spontaan en snel beslissen. Wat best leuk is! 10 min later liep ik vrolijk de bieb uit met een vliegticket op zak voor a.s. Zaterdag.
Vervolgens werd ik gebeld door een ander bedrijf in Perth wanneer ik kon beginnen. Ik was totaal verrast en had nu eigenlijk de keuze voor 2 baantjes. Ik heb gekozen voor de laatste. Omdat deze meer betaalde en beter aansluiten bij mijn ervaring. Ik heb het 1e baantje doorgeschoven naar kristina, die vervolgens is aangenomen!
Vervolgens heeft zij dezelfde vlucht als mij naar Perth geboekt! Super leuk!
Als afscheid bij Annie hebben we vrijdags een grote bbq georganiseerd met z'n allen aan het strand. Kristina en ik waren de enige in huis die geen Duitsers waren. (16 Duitsers). Dus dat was ook nogal een reden waarom we met elkaar omgingen. Hahaha.

Die zaterdag nacht was het dan zo ver; onze vlucht naar Perth! We vlogen om 05:55 dus we moesten Snachts al vertrekken. We probeerden nog te slapen van te voren maar de Duitsers hadden een drankspelletje bedacht in huis dus dat werd hem niet meer.
Eenmaal in het vliegtuig was ik enorm zenuwachtig waar ik terecht ging komen. Het enigste wat ik wist is dat ik een eigen kamer zou krijgen, waar dat dan ook mag zijn, en al m'n maaltijden werden voorzien. Wat niet verkeerd is want je hoeft nergens je loon aan uit te geven. De vlucht duurde 4.5 uur van Melbourne naar Perth. Gelukkig heb ik de hele vlucht kunnen slapen zodat ik de hele dag fatsoenlijk door kon komen.

Op het vliegveld haalde mijn nieuwe baas me op, en kristina bracht hij ook naar haar nieuwe werk. Van te voren liet hij ons eerst Perth een beetje zien en kregen we een lunch. Daarna heb ik afscheid genomen van haar en hebben ben ( nieuwe baas ) en ik timm opgehaald. Een Backpacker uit Duitsland die ook daar kwam werken. Daarna reden we vanuit Perth naar cataby. Ongeveer 160 km verderop een klein plaatsje waar de roadhouse zich bevindt. Het is midden op een snelweg waar eigenlijk vooral truckers en reizigers langs komen.

Mijn dag had nu wel lang genoeg geduurd maar eerst was het tijd voor een kamer uitzoeken. Het viel een beetje tegen; iedereen hier woont in een grote sta caravan. Het is niet de meest ideale plaats maar van binnen was het prima. Ik heb mijn eindelijk een eigen slaap kamer. Het is een redelijke "woning" met keuken, eetgedeelte, douche, 2 slaapkamers en "tuin". We proberen nog steeds alles op te knappen en intussen hebben we al een bank kunnen regelen i.p.v zitten op een stoel. 3 x hoera!

De groep collega's is erg leuk! We zijn allemaal Backpackers die hier komen om wat geld te verdienen en dan z.s.m. te vertrekken. Er zijn 2 franse, 2 Engelse, 1 meisje uit Taiwan, en 1 Duitser. Het werk is nogal simpel en saai; mensen betalen hun benzine bij je en nemen wat te eten of drinken. Er zit een klein restaurantje bij waar mensen eenvoudige gerechten kunnen bestellen. We werken allemaal 5/6 dagen per week en na werk proberen we onszelf te vermaken met wat sporten(wat moeilijk is want de temp. loopt hier op tot 30 graden en de zomer is nog geen eens begonnen) of een kaartspelletje. Er is hier dus he-le-maal niks te doen dus dat zal nog wel gaan tegenvallen de aankomende weken.
Voor Nu zit ik op eerste kerstdag ( ook m'n eerste vrije dag) lekker aan het strand een ijsje te eten!!

Wens jullie allemaal een geweldige kerst en nieuw jaar !
Groetjes uit het warme (totaal geen kerstgevoel) Perth !





  • 25 December 2014 - 09:30

    Lisette:

    wat een boeiend verhaal weer meisie!!!
    En wat beleef jij een avonturen!!
    Doet mij denken aan de film "Into the Wild"
    Ken je die?
    Je ziet er goed uit en ik vind je een kanjer!!!!
    Heeeeeeel veel succes en plezier in Perth!
    Je moet eens een kerstboom zetten bij deze
    Temperaturen in de kerst, dat is een maf gezicht! Hihihihihi
    Had ik vorig jaar in Egypte

  • 29 December 2014 - 22:57

    Jannie :

    Hai arielle

    Echt leuk hoor je verhalen! Wat een belevenis hè. ..ook wel heel spannend! Nu klinkt het daar in perth niet heel erg spectaculair maargoed je hebt je eigen optrekje en je bedje en je kan effe lekker bijspijkeren met de centjes hè maar het klinkt niet echt dat je daar heel lang zal blijven..maar je hebt nog tijd zat voor mooie avonturen. Ik kijk uit naar het volgende verslag..veel plezier en pas goed op jezelf lieve groetjes uit Nijmegen jxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Scarborough

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2015

Cataby roadhouse...

25 December 2014

werken in Perth!

08 December 2014

roadtrip deel 2 + Melbourne !

26 November 2014

Road trip south coast part 1

26 November 2014

Melbourne!

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2755

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: