De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arielleinaustralie - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arielleinaustralie - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Arielle

26 November 2014 | Australië, Sydney

Toch maar wel een reisverslag!
De eerste week zit er al weer op en het was super!
Het afscheid in Nederland was moeilijk en emotioneel maar dat is ook logisch, een jaar weg van huis naar de andere kant van de wereld is niet niks.
De heenreis duurde erg lang, alles bij elkaar wel 36 uur. Het vliegtuig was voorzien van films, series, muziek, spelletjes, eten en drinken. Niks over te zeggen. Proberen te slapen is wel erg lastig. In de overstap bij taipei kregen we een hotelkamer per 2 personen waar we lekker een paar uurtjes bij konden slapen. Ik sliep op een kamer met nydia. Daarna weer verder naar Sydney.

Eenmaal aangekomen na een lange reis was het al erg warm. Heerlijk om zo aan te komen. We zijn gelijk naar the operahouse geweest voor wat mooie foto's te maken. Sydney is een echte wereldstad, grote gebouwen, veel mensen en veel dingen om te zien en te doen. Geweldig mooi.
Hierna gingen we door naar het hostel. Ik slaap met nog 5 andere meiden in een "dorm". Een leuk hostel met zwembad erbij. Deze zelfde avond kregen we eerst een hele informatiebijeenkomst waar niemand op zat te wachten na zo'n lange reis. Daarna hebben we met de hele groep een echte aussie bbq gehad! Daarna was echt dan eindelijk tijd om te slapen na een lange dag.

De volgende moesten we vroeg op want het was regeldag! De Medicare, een simkaart, een rekening bij de bank en een taxfilenumber. Alles is nu zo ver geregeld om hier een jaar te wonen en werken. Daarna gingen we naar the Royal boutanic Gardens. Een super mooi park waar van alles te zien is. Vanuit hier gingen we naar een Cafe om te eten en daarna wat drankjes te doen.

Dag 2: blue mountains! Na een lange busreis van 2,5 uur waren we eindelijk bij deze mooie bergen. Zo indrukwekkend en mooi. Daarna zijn we naar een wildlife park geweest en konden we o.a koala's, kangaroes, krokodillen en vogels zien. Super leuk! Veel beesten liepen gewoon los en kon je aaien, echt heel lief. Met de koala's mochten we ook op de foto
Deze dag hebben we afgesloten met een etentje bij de Italiaan en daarna een drankje in een club.

Dag 3: deze dag hebben we een northeadwalk gedaan. Erg mooi en de stranden van Sydney zijn ook erg mooi. Wij zijn deze dag bij shelly beach geweest. Deze dag was het 32 graden, iets te warm om te wandelen maar daarna konden we zelf lekker de zee in gaan. Ook deze dag hebben we afgesloten met een etentje en s'avonds hadden we een neon party waarbij iedereen in neon kleren moest komen! Deze avond gaven ze verschillende prijzen weg voor wie het best verkleed was of voor wie de quiz juist had.

Dag 4: vandaag zijn we naar een meer toegeweest waarbij je kon kiezen tussen kajakken en stand up paddelen. Zelf heb ik gekozen om te gaan kajakken. Erg mooie natuur om het meer heer, maar na een uurtje was het genoeg geweest. Na deze ochtend konden we zelf wat leuke dingen plannen. Toen hebben we met de hele groep een bbq op het strand geregeld. Hier in Australië hebben ze "openbare bbqs" bij het strand waarvan iedereen gebruik kan maken, zolang het zelf allemaal opruimen. De gemeente maakt deze de volgende dag weer schoon. Erg leuk dat dat hier zo kan.

Dag 5: Surfen! We stonden al vroeg klaar om vervolgens een dagje te gaan surfen! Na een goede instructie konden we de zee in met ons surfbord. Erg lastig om je evenwicht te behouden en dat bord op te springen. Maar na veel oefenen heb ik 2 golven kunnen blijven staan! Na deze dag hebben we als afsluiting nog een bbq gedaan! Dit was de laatste avond met de hele groep. Na deze dag gaat ieder zijn eigen weg of samen met iemand reizen.
Deze middag heb ik samen met nydia, een meisje van de groep waar ik veel contact mee had besloten om naar Melbourne te gaan. We vertrekken morgen middag met het vliegtuig.